24.04.2018 | 15:50

Основний закон України (Конституція) статтею 40 закріплює право направляти індивідуальні та колективні письмові звернення, або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Зі свого боку, щодо розгляду пропозицій, заяв та скарг, Дніпропетровська обласна служба зайнятості працює в рамках Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», наказу Міністерства праці та соціальної політики України «Про створення належних умов для обслуговування громадян на підприємствах, в установах та організаціях сфери управління Міністерства праці та соціальної політики України».

Так, у Дніпропетровському обласному центрі зайнятості проаналізовано стан роботи з розгляду заяв, скарг, пропозицій та звернень, що надійшли від мешканців Дніпропетровщини протягом першого кварталу 2018 року.

Звернення громадян стосуються виплати допомоги по безробіттю, питань сприяння допомоги у працевлаштуванні, роз’яснень законодавства про зайнятість та загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття тощо.

Керівництво обласного центру зайнятості постійно приділяє увагу вчасному та об’єктивному розгляду звернень громадян. Фахівці служби систематично аналізують інформація про звернення, проводять інформаційно-роз’яснювальні заходи із залученням представників органів влади та сторін соціального партнерства.

Реагувати на запити населення важливо, але ще важливіше передбачати попит людей на інформацію або на ті чи інші послуги. Тому обласна служба зайнятості у своєму арсеналі має чимало дієвих методик та форм роботи, що дозволяють уникати соціальних конфліктів, наприклад, при масових звільненнях на підприємствах, під час психологічної та економічної напруженості в період безробіття громадян.

Так, у практику центрів зайнятості Дніпропетровщини вже давно увійшли проведення «Дня відкритих дверей», метою яких є презентація послуг служби зайнятості для всіх категорій клієнтів за напрямками: населення, роботодавців, випускників навчальних закладів, учнів загальноосвітніх шкіл, підприємців, осіб з обмеженими фізичними можливостями тощо. Також на них запрошуються представники органів самоврядування, профспілок, громадських організацій, юридичної служби, об’єднань роботодавців, депутати різних рівнів, представники ЗМІ.

Однією із поширених причин невдоволення громадян, особливо у сільській місцевості, є недостатній рівень поінформованості. І на цій ділянці надання послуг служба зайнятості вже кілька років запроваджує практику виїзних акцій до віддалених сільських і селищних рад, у місця скупчення населення, наприклад у період свят. За допомогою спеціальних технічних засобів – «мобільних центрів зайнятості» – спеціалісти державної служби інформують сільських мешканців про розвиток економіки, особливості нового законодавства про зайнятість, ситуацію на регіональному та районному ринках праці, мотивують до легальної зайнятості, участі у громадських роботах тощо.

Ці та інші форми роботи дають змогу реагувати на запит кожної людини, адресно вирішувати питання її зайнятості, що у свою чергу сприяє зміцненню зв’язків між громадянином і владою, стабільному розвитку економіки всіє країни та підняттю іміджу Державної служби зайнятості.

Довідково: у січні-березні 2018 року до служби зайнятості області  надійшло 17 письмових звернень громадян; на веб-сайт – 20 електронних звернень громадян та 5 запитів на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації»; з багатоканальної телефонної лінії «Контакт-центр «Гаряча лінія голови ОДА» - 22 звернення, з «Урядової гарячої лінії» - 71 звернення; на особистому прийомі у керівників обласного та базових центрів зайнятості  прийнято 257 громадян.

 

Газета «Зоря область» від 18 квітня №16 (21947)