15.09.2021 | 10:06

Газета «Зоря» від 15 вересня 2021 року 

В останні роки у cвіті активно відбувається процес переходу від традиційних форм до навчання на базі комп’ютерних технологій. У період дії карантинних обмежень саме технології дистанційного навчання забезпечили безперервність освітнього процесу.

Сучасні технології використовуються центрами зайнятості при організації професійного навчання зареєстрованих безробітних. Безробітні громадяни проходять навчання за денною, дистанційною формами або шляхом поєднання цих форм.

Значний досвід застосування дистанційних технологій при організації професійного навчання безробітних громадян має Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості (ДЦПТО ДСЗ).

Вперше у ДЦПТО ДСЗ запровадили дистанційний курс у 2018 році для навчання мешканців регіону основам підприємницької діяльності.

У 2021 року запущена власна електронна платформа дистанційного навчання для організації освітнього процесу за професіями «молодша медична сестра (молодший медичний брат) з догляду за хворими», «касир (в банку)», а також декількох короткотермінових курсів.

Віртуальна аудиторія кожного курсу включає такі компоненти:

  • розклад занять та інформацію про викладацький склад;
  • живі трансляції уроків та чат;
  • засоби технічної підтримки здобувачів освіти;
  • майданчик для виконання практичних завдань;
  • інтерактивну дошку-нотатницю.

Зараз технології дистанційного навчання активно використовуються на різних етапах організації освітнього процесу, зокрема це:

  • вхідне тестування вступників;
  • впровадження елементів дистанційного навчання слухачів під час вивчення деяких предметів;
  • вивчення окремих компетенцій за очно-дистанційною формою навчання;
  • розробка електронних навчальних посібників та online стажування.

Дистанційні технології допомагають отримати нові знання також і мешканцям об’єднаних територіальних громад (ОТГ) Дніпропетровської області.

Так, за дистанційним курсом «CultFood – культура харчування: організація харчування у закладах освіти» навчання пройшли 160 жителів ОТГ, які працюють у зазначеній сфері.

Слід зазначити, що дистанційні технології значно розширюють можливості навчання. Серед суттєвих переваг такої форми можна відзначити гнучкість та доступність, адже дистанційні технології дають можливість:

  • навчатися в будь-якому місці, не витрачаючи часу на дорогу до закладу освіти;
  • засвоювати матеріал у своєму темпі;
  • для зайнятого населення такі технології забезпечують навчання без відриву від основної діяльності.

Вочевидь, що роль дистанційних технологій в освітньому процесі буде посилюватись, насамперед у навчанні дорослого населення. Це дасть змогу динамічно реагувати на зміни у виробничих технологіях, ринку праці, а тому буде ефективним інструментом для оптимізації кваліфікації робітничих кадрів і навчання дорослого населення, що є одним із пріоритетних напрямів діяльності державної служби зайнятості.

 

Оксана Харченко, заступник начальника відділу організації профнавчання Дніпропетровського ОЦЗ