26.06.2017 | 15:23

Успішність ділового спілкування великою мірою залежить від комунікативної компетентності спеціаліста, що передбачає, зокрема, такі фактори, як: вірна оцінка співрозмовника,  його інтересів, особистісних якостей, уразливості тощо. Таким чином спеціалісти, які працюють в соціальній сфері, окрім спеціальної підготовки в галузі соціальної роботи, повинні вміти встановлювати і підтримувати контакти з людьми, розуміти їх, розбиратися в їх особливостях.

Успіхи людини в житті, її взаємини з іншими членами суспільства залежать від уміння спілкуватися. Значення комунікацій в різних професійних сферах неоднаково. Професійна діяльність фахівців центру зайнятості тісно пов'язана з суспільством та  реалізується в процесі постійних міжособистісних комунікацій. Виходячи з того, що фахівці повинні уміти вислухати, «почути», зрозуміти і роз’яснити, переконати, створити позитивну емоційну атмосферу для довіри чи ділового настрою, знайти підхід до клієнта, тому кожен із них має володіти відповідними професійними знаннями та уміннями.

З цією метою 23 червня 2017 року у приміщенні Дніпровського міського центру зайнятості відбувся семінар-навчання фахівців з профорієнтації та фахівців з питань зайнятості Дніпровського МЦЗ на тему «Комунікація в професійній роботі». Учасників привітав директор Дніпровського МЦЗ – Юрій Васильович Ніколаєв. Він зауважив, що задоволеність клієнтів та надання соціальних послуг на високому рівні є пріоритетним завданням служби зайнятості.

Семінар проводила начальник відділу активної підтримки безробітних Марина Балицька, яка протягом 2016 -2017 рр. відвідала цикл тренінгів за темою «Зміцнення кваліфікаційних здібностей щодо надання психосоціальної підтримки внутрішньо переміщеним особам та приймаючим громадам». Навчання було організовано Німецьким товариством Міжнародного спiвробiтництва «Deutsche Gesellschaftrur Intemationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH», тренери - експерти Товариства Психологічної Підтримки з м. Загреб ( Хорватія ) – Деан та Марина Айдуковіч.

В ході семінару використовувалися інформаційні матеріали та практичні завдання, які були надані хорватськими тренерами.

Учасники семінару-навчання отримали знання щодо загальних принципів професійного діалогу. Вони мали змогу проаналізувати індивідуальні комунікативні навички, за допомогою інтерактивних методів попрактикуватися у використанні вербальних та невербальних засобів комунікації, відпрацювати отримані знання на практиці стосовно «інструментів» активного слухання: парафраз, відображення емоцій, тощо.

Свої враження від участі у тренінгу фахівці мали можливість висловити наприкінці семінару за допомогою анкети. Учасники отримали нові знання та навички в області професійної комунікації й тепер зможуть поділитися ними зі своїми колегами по роботі.

Позитивний заряд від спілкування з колегами, процес навчання допомагає спеціалістам надавати послуги клієнтам на більш високому якісному рівні.

До відома, З метою покращення якості надання соціальних послуг, вдосконалення навичок комунікації в професійній роботі та покращення навичок ефективного спілкування, а також підвищення рівня психологічної культури фахівців служби зайнятості заплановано проведення в липні місяці низки семінарів-тренінгів для спеціалістів Дніпровського міського центру зайнятості, в т.ч. спеціалістів відділів надання соціальних послуг в Шевченківському, Центральному та Соборному районах м. Дніпро.