06.04.2018 | 09:26

Запровадження процедури профілювання зареєстрованих безробітних з початку 2018 року в базових центрах зайнятості Дніпропетровської області та філіях Дніпропетровського обласного центру зайнятості надало можливість передбачати випадки можливого довготривалого безробіття та на різних стадіях, шляхом надання відповідних послуг, підвищувати мотивацію безробітних для прискорення працевлаштування.

Основним завданням кейс-менеджменту є забезпечення підтримки і надання допомоги безробітним, які відносяться до вразливих на ринку праці груп населення, в процесі їх працевлаштування для підвищення конкурентоздатності.

Протягом січня-лютого 2018 року надали згоду на соціальний супровід при працевлаштуванні за підходом кейс-менеджмент понад 20 осіб, з яких 2 були працевлаштовані і стали яскравим прикладом успішного запровадження нових методик у роботі Дніпропетровської обласної служби зайнятості.

Василь є батьком 11 дітей, 9 з яких – неповнолітні,  2 – не досягли 6-ти років. За освітою чоловік – водій автотранспортних засобів, але близько 15 років не працював, має загальний стаж роботи 3 роки. Після самостійних невдалих спроб знайти роботу, безробітний зневірився у власних силах, втратив зв’язок з суспільством, почував себе невпевнено, тому результатом профілювання став низький рівень потенціалу та мотивації до працевлаштування.

Під час вивчення ситуації та оцінки потреб з’ясувалось, що Василь має скрутне матеріальне становище, мешкає у селі, де досить незручне транспортне сполучення. Численні спроби працевлаштуватися самостійно були невдалими, у селі роботи не знайшлося, на інших роботах графіки роботи не співпадали з розкладом руху транспорту загального користування.

Кейс-менеджер спільно з безробітним розробили індивідуальний план. Центром зайнятості було надано послугу з підбору роботи, професійного навчання, а також консультаційні та інформаційні послуги. Під час перебування на обліку Василь відвідав семінари. Також безробітний був направлений до фахівця Центру соціальної служби для сім’ї, дітей та молоді, де йому була надана психологічна підтримка та проведена роз’яснювальна робота щодо його прав. З метою отримання пільг, Василь був направлений до  соціального партнера – Управління праці та соціального захисту населення. Кейс-менеджером були проведені переговори з роботодавцями щодо необхідності зручного для безробітного графіку роботи, у зв’язку з віддаленістю місця проживання.

У результаті роботи Василь працевлаштований на посаду «охоронник», зі зручним для нього графіком роботи. Завдяки працевлаштуванню, вирішилось і позитивно питання надання Василю соціальних виплат для покращення життя його родини.

Задля закріплення на робочому місці з безробітним проведено співбесіду щодо проблем, які можуть виникнути після початку трудової діяльності, необхідності та способів підготовки до них. За домовленістю з роботодавцем, на робочому місці проводилась процедура наставництва протягом перших двох тижнів роботи. Наразі, триває соціальний супровід особи після працевлаштування та підтримується тісний контакт у телефонному режимі з безробітним та роботодавцем.

Завдяки такому сучасному формату з індивідуальним підходом до обслуговування безробітного населення, як кейс-менеджмент, досягнуто можливість не тільки знайти людині роботу, а й допомогти подолати соціальні перешкоди, які заважають працевлаштуватися самостійно.