06.04.2018 | 10:05

З початку 2018 року в базових центрах зайнятості Дніпропетровської області та філіях Дніпропетровського обласного центру зайнятості запроваджено процедури профілювання зареєстрованих безробітних та соціального супроводу за підходом кейс-менеджмент.

Головне їх завдання – забезпечення підтримки та допомоги вразливим на ринку праці групам населення, в процесі їх працевлаштування для підвищення конкурентоздатності шляхом: розвитку необхідних навичок пошуку роботи, підготовки резюме, проходження співбесіди, закріплення на робочому місці, сприяння доступу до допоміжних та підтримуючих зайнятість послуг, координації залучених послуг.

Протягом січня-лютого 2018 року надали згоду на соціальний супровід при працевлаштуванні за підходом кейс-менеджмент понад 20 осіб, з яких 2 були працевлаштовані і стали яскравим прикладом успішного запровадження нових методик у Дніпропетровській області.

Іван, 49 років, має інвалідність 3-ї групи, більше року залишався безробітним. За освітою – слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, але завжди виконував некваліфіковану працю. Останнє місце роботи знаходилось на великій відстані від місця проживання та не задовольняло напруженістю праці: погіршувалось здоров’я та витрачались досить великі кошти на оплату лікування та транспортні видатки, що призвело до скрутного матеріального становища. Було прийняте рішення звільнитися за власним бажанням. Більше року пішло на відновлення працездатності та самостійного пошуку нового місця роботи, але роботодавці упереджено ставилися до Івана через знижену працездатність.

Під час вивчення ситуації та здійснення оцінки потреб чоловік розповів про бажання працевлаштуватися недалеко від місця проживання та на робоче місце, яке не погіршить стану його здоров’я, і погодився на пропозицію кейс-менеджера укласти договір про здійснення соціального супроводу при працевлаштуванні та на робочому місці.

Робота кейс-менеджера з Іваном здійснювалась в наступних напрямах: допомога у складанні резюме; розміщення резюме на Інтернет-порталі «Труд»; участь у семінарах; перемовини з роботодавцем щодо відтермінування рішення про працевлаштування для підвищення компетенції та навичок претендента шляхом навчання; надання профконсультації із застосуванням психодіагностичного тестування; залучення представників медико-соціальної експертної комісії для розширення переліку професій, доступних за станом здоров’я в Індивідуальній програмі реабілітації інваліда; направлення на навчання для здобуття навичок з основ охорони праці, безпеки праці, пожежної безпеки, електробезпеки; проведення переговорів з роботодавцем; працевлаштування на посаду «сторож», відповідно до рекомендацій медико-соціальної експертної комісії та побажань безробітного.

Отже, запровадження нових підходів при обслуговуванні клієнтів служби зайнятості дає можливість досягнення основної мети - прискорення працевлаштування безробітних, у тому числі вразливих на ринку праці груп населення.