Фактично кожного дня нам доводиться виконувати деякі види робіт, які не викликають в нас великої зацікавленості. Доктор Еберхард Хойль, консультант з питань поведінки та комунікації, вважає, що можна навчитись налаштовувати себе позитивно на виконання тих чи інших завдань, створюючи собі позитивні мотиви. Здатність мотивувати себе на виконання необхідних завдань та поставлених цілей називають самомотивація.

Самомотивація не є чимось абстрактним, що іноді з’являється, а іноді зникає. Самомотивація – це те, що ми самі робимо для того, щоб у нас була енергія і бажання виконувати необхідні завдання.

Доктор Хойль вважає, що вміти себе мотивувати означає:

• замінювати негативні емоції на позитивні;

• образно зменшувати проблеми, не беручи їх близько до серця;

• вирішувати проблеми відразу, а не відкладати і постійно думати про них.

Втім, це не значить, що те, що раніше для вас було рутиною раптом стане найцікавішою та найулюбленішою справою.

Мотивуйте себе позитивними цілями, яких ви б хотіли досягти, навіть при виконанні нецікавого завдання. Наприклад, уявіть, що виконане завдання допоможе вирішити певні виробничі  проблеми або сприятиме зміцненню вашого авторитету, як професіонала своєї справи тощо. Якщо вам часто доводиться займатися нецікавими для вас речами, то частіше звертайте увагу на подібні аспекти, з яких ви можете отримати користь.  

Змінити своє ставлення до важких, нецікавих і проблемних справ можна, використовуючи техніку применшення. Зменшить кількість проблем, які звалилися на ваші плечі за допомогою образів. Спробуйте у своїй уяві зменшити обсяг завдань, які вам необхідно вирішити. Так, наприклад, подивіться на хвилинну стрілку годинника: мова йде виключно про 15 хвилин, які вам будуть потрібні на виконання завдання або лише про одну телефонну розмову.

Іноді для того, щоб мотивувати себе достатньо просто приступити до роботи. Це звучить парадоксально, тому що нам спочатку важко розпочати нецікаву роботу. Багато людей знаходяться під дією закону інертності: відкладають на завтра те, що не хочуть робити сьогодні. При цьому іноді мова йде про речі, які можна зробити лише за пару хвилин. Усвідомлюючи це – розпочинайте працювати, зосередьтесь на першому кроці, мотивація з’явиться під час роботи.

І ще одна порада від доктора Хойля – організуйте себе. Той, у кого є мета, спланує оптимальні шляхи  її досягнення. Планування будь-якої діяльності веде до поліпшення організації та підвищення шансів на успіх. Відсутність планування призводить до відсутності концентрації, наші думки розпорошуються, ми починаємо нервувати замість того, щоб працювати спокійно і зосереджено.

Дотримуючись простих рекомендацій у своїй буденній діяльності, ви зможете раціонально використовувати свої енергетичні резерви і здібності:

1. Напишіть собі план на день та включить до нього все, що вам потрібно неодмінно зробити, навіть ті моменти, коли ви будете говорити по телефону, перерви, паузи, бесіди з колегами. Позначте ті справи, які слід зробити не відкладаючи їх на наступний день, а ті, які можуть почекати, перенесіть в план на день вперед. Серед решти справ виділіть пріоритетні. Які справи можуть почекати, а які ні? Пронумеруйте кожен вид діяльності згідно з його пріоритетом. Не полінуйтеся переписати план начисто, упорядкувавши необхідні справи відповідно до їх ієрархії. Тоді вам буде легше орієнтуватися в майбутній день.

Почніть відразу з першої майбутньої завдання і працюйте до тих пір, поки не закінчите. Потім позначте виконану справу, і тоді переходите до наступної.

2. У кожної людини є свій власний біоритм. Організм сам вирішує, коли йому слід використовувати свої енергетичні резерви. Зверніть увагу, в який час дня у вас підвищується продуктивність і ви відчуваєте фізичний і духовний підйом. Якщо ви зазвичай активні вранці, то виконуйте в цей час ті завдання, які вимагають від вас зусиль і концентрації. Залиште рутинні справи на залишок дня, коли ваша продуктивність падає.

3. Складайте план на тривалий відрізок часу. Записуючи пріоритетні справи, встановіть, в який саме день (яке це буде число і день тижня) ви будете виконувати це завдання.

4. Звичайно, план дня не включає в себе ті моменти, коли під час роботи вас відволікають. Тому, знаючи, що вам будуть заважати, робіть на папері маленькі позначки саме в той момент, коли вас відволікли. Ці нотатки допоможуть вам швидко повернутися до діяльності і продовжити з того моменту, на якому вас відволікли. Вам не потрібно буде витрачати дорогоцінний час на пригадування того, на чому ви зупинилися.